Tijd om te verbloemen!

05-08-2019 11:35

Vorige week zag ik een foto van een bloeiende berm in Sliedrecht. Speciaal aangelegd voor de insecten en bijen. Die zijn heel belangrijk voor de kringloop van de natuur. Prima initiatief lijkt me en ook iets voor Alblasserdam. We beschikken over bermen en hoe mooi zou het zijn als we bij binnenkomst in ons dorp begroet worden door bermen met wilde bloemen. Sliedrecht vraagt wat mij betreft om een vervolg. Papendrecht is ons al voorgegaan. Na Alblasserdam kunnen meer plaatsen dit initiatief oppakken, waardoor er een lint kan ontstaan door de Alblasserwaard. Hoe mooi is dat.

 

Overheden schijnen alles aan te doen om het voor bijen makkelijker te maken. De provincie verspreidt het zaad gratis. Naar ik begrepen heb komen de bloemen elk jaar weer terug. Ik zou zeggen: Alblasserdam, u bent aan de beurt.

Even  de focus van het gas, het isoleren, zonnepanelen, warmtepompen, klimaatakkoorden, hybrides, windmolens, emissies, haven zuid, toeristenstroom, verbouwingen, audiovisuele apparatuur enz. af.  Even aandacht voor de wilde bloemen die zo nodig zijn voor de bijen en insecten.  Ik zie ze al staan. Het wordt een prachtig gezicht en. . . . goed voor de natuur. En uiteindelijk is het daar om te doen. Alblasserdam is klaar om te verbloemen. Misschien is de gemeente hiermee achter de schermen al bezig, dan zou dat mooi zijn.

 

Bep